۴۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند 
۴۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند 

۴۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند   فرماندار رفسنجان گفت: ۴۰ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.   به گزارش روابط عمومی فرمانداری رفسنجان مهندس حسین رضایی در خصوص آمار بازدید کنندگان از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی در ایام نوروز بیان کرد: این بازدیدها […]

۴۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند

 

فرماندار رفسنجان گفت: ۴۰ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رفسنجان مهندس حسین رضایی در خصوص آمار بازدید کنندگان از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی در ایام نوروز بیان کرد: این بازدیدها از اواخر اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین امسال روی داده است.

وی افزود: در این مدت بیشترین بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقاعلی در قاسم آباد)، دهکده تاریخی و گردشگری اودرج،ییلاقات رفسنجان، امامزاده ها و بقاع متبرکه و نیز جاذبه‌های طبیعی شامل دره راگه، تپه های ماسه بادی ، دریاچه شور در نوق، و غیره بوده است.

رضایی ییلاقات رفسنجان را شامل روستاهای سرسبز و طبیعی از جمله در مناطق سرچشمه، راویز، خنامان ،داوران، دره در، دره رنج، و دیگر مکان های طبیعی شهرستان دانسته و بیان کرد: این جاذبه ها نیز از مقاصد گردشگران و همشهریان در ایام نوروز بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین از امامزادگان و بقاع متبرکه هم از جمله امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق، امامزاده سید غریب، شاه چهلتن خنامان و امام زاده بهرمان زیارت و بازدید زیاد بوده است.

در ادامه حسن حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان هم اظهار کرد: در این ایام طبق آماری که از بیش از ۳۰ نقطه شهرستان جمع آوری کردیم که شامل اقامت گاه های رسمی و غیر رسمی است بیش از ۵ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا روز پنجم فروردین سال جاری در تاسیسات و اماکن اقامتی شهرستان اقامت داشتند.

وی افزود: اقامت گاه های رسمی شامل هتل ها و مهمانپذیرها، بومگردی ها، مجتمع های گردشگری و همچنین اقامتگاه های غیر رسمی ها هم از جمله زائرسراها در بقاع متبرکه، ستاد اسکان آموزش و پرورش، هتل چشمه مس، خانه حاج آقا علی و مهمانسراهای ادارات است.

حسینی در ادامه همچنین با اشاره به ۳۰۰ اثر شناسایی شده گردشگری در رفسنجان گفت: از این تعداد ۷۰ اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی به ثبت ملی رسده و دو اثر طبیعی شامل درخت ۵۰۰ ساله بنه در شاه چهلتن خنامان و دره راگه هم در لیست انتظار ثبت ملی شدن هستند که مقدمات این کار در حال انجام است.

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان رفسنجان:

🆔 @rafsanjan