مصرف آب در صنعت نسبت به کشاورزی کمتر است
مصرف آب در صنعت نسبت به کشاورزی کمتر است

فرماندار رفسنجان مصرف آب در صنعت را کمتر از مصرف آن در کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای تولید یک تن مس ۱۰۰ میلیون لیتر آب مصرف می شود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری رفسنجان حسین رضایی درگردهمایی صنعتگران شهرستان رفسنجان در محل سالن آزادی شهر سرچشمه بیان کرد: میانگین سهم اشتغال در کشاورزی کشور ۱۶ […]

فرماندار رفسنجان مصرف آب در صنعت را کمتر از مصرف آن در کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای تولید یک تن مس ۱۰۰ میلیون لیتر آب مصرف می شود.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری رفسنجان حسین رضایی درگردهمایی صنعتگران شهرستان رفسنجان در محل سالن آزادی شهر سرچشمه بیان کرد: میانگین سهم اشتغال در کشاورزی کشور ۱۶ درصد است و این سهم در استان کرمان ۳۸ درصد به ثبت رسیده است.
وی افزود: همچنین سهم اشتغال در حوزه صنعت کشور متوسط ۳۲ درصد و در استان کرمان ۲۲ درصد است.
رضایی با اشار به اینکه استان کرمان به بهشت معادن کشور معروف است و بیشترین تولید در آن مس است بیان کرد: برای تولید یک تن مس ۱۰۰ میلیون لیتر آب مصرف می شود که می توان گفت مصرف آب در صنعت کمتر از مصرف آن در کشاورزی است؛ اما  برای مصرف هر لیتر آب در صنعت، ۲۲۵ متر مکعب گاز مصرف می شود و این یعنی صنعت، یارانه های پنهان انرژی را می بلعد در حالی که در کشاورزی نیاز به مصرف گاز نداریم.
وی اظهار داشت: برای تولید یک تن مس ۳۰ تن اسید سولفوریک تولید می‌شود که اگر تبدیل نمی‌ شد، روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تن گاز so2   تولید می‌شد لذا اثرات زیست محیطی و کاهش آن در صنایع باید مد نظر باشد.
فرماندار رفسنجان ارزآوری کشاورزی را نسبت به سایر کالاهای صادراتی بیشتر برشمرد و افزود: هر تن نفت ۶۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد و محصولات کشاورزی هر تن ۶۲۰ دلار ارزآوری دارند.
وی اضافه کرد: ایران در حوزه ذخایر معدنی مس، رتبه پنجم دنیا و در حوزه تولید این کالا رتبه ۱۵ جهان را داراست، همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که از جهان سوم، مس مورد نیاز خود را تأمین کنند.
 
اطلس سرمایه گذاری رفسنجان در دست اجرا
 
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: کار مشترکی که شهرداری رفسنجان و شورای اسلامی شهر به همراه صنعت مس آغاز کردند خوب است در این زمینه کار تحقیقاتی انجام و نیازهای شهرستان در حوزه معدنی و کشاورزی تعیین و بر روی آن سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: این روشنگری برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و صنعت بسیار  خوب  و مفید است .

این همایش و گردهمایی صنعتگران شهرستان به همت روابط عمومی اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان رفسنجان برگزار و از برترین های صنعتگران تجلیل به عمل آمد.