از ظرفیت مس در راستای رشد استعدادهای جوانان استفاده شود
از ظرفیت مس در راستای رشد استعدادهای جوانان استفاده شود

فرماندار رفسنجان گفت: هر جایی که سمن ها و گروه های مردم نهادی مستحکم و استوار وجود دارد به یقین پشتیبان های مالی دارند و استعدادها را به سمت شکوفایی سوق می دهند لذا وجود ظرفیت عظیم صنعت مس در شهرستان می تواند استعدادهای جوانان را رشد دهد و استفاده از این ظرفیت در دستور […]

فرماندار رفسنجان گفت: هر جایی که سمن ها و گروه های مردم نهادی مستحکم و استوار وجود دارد به یقین پشتیبان های مالی دارند و استعدادها را به سمت شکوفایی سوق می دهند لذا وجود ظرفیت عظیم صنعت مس در شهرستان می تواند استعدادهای جوانان را رشد دهد و استفاده از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سریع ترین اخبار حسین رضایی در جلسه ساماندهی امور جوانان که با حضور رئیس ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: جمعیت جوان یکی از اصلی ترین مولفه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع به شمار می رود و نقش حیاتی و موثری را در رشد و پیشرفت یک کشور ایفا می کند.
وی افزود: جوانان جزو سرمایه های بنیادی و ارزشمند جامعه هستند که به عنوان هدف و عامل برنامه های رشد و توسعه افتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید مورد توجه قرار گیرند و از ظرفیت جوانان در امور مختلف بهره گیری شود؛ اعتمادسازی به این قشر هم ایجاد انگیزه در جوان می شود هم باعث پیشبرد اهداف می شود.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در رفسنجان ۱۴ گروه مردم نهاد و ۲۸ موسسه خیریه داریم که خودجوش فعالیت های موثری را انجام می دهند و همواه در این راستا از هیچ تلاشی فوگذار نیستند امّا بادی مورد حمایت قرار گیرند تا انگیزه وجودی آن ها از بین نرود.
وی ادامه داد: معمولا هم قشرهای مردم نهاد خودجوش از جوانانی هستند که قدرت اندیشه و تفکر بالایی دارند  و استفاده از آن ها در زمینه های مختلف می تواند نتیجه بخش باشد؛ لذا حمایت های مالی باید به این قشر تزریق شود.
رضایی وجود صنعت عظیم مس سرچشمه را موهبت الهی و گرهگشا در امور دانست و بیان کرد: از این ظرفیت در حمایت از قشر جوان و گروه های مردم نهاد و البته استعدادیابی و شکوفایی آن ها باید استفاده کرد که یقیناً زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نیز با این رویکرد فراهم می شود.
وی به گروه سرمایه گذاری عظام ( کشوری) اشاره کرد که در صنعت خودرو فعالیت دارد و با داشتن ۵ هزار نیروی انسانی تا کنون توانسته از سال ۹۸ به بعد ۴۸ مدرسه را در سطح کشور بسازد و ۲۰۰۰ زندانی را نیز تا کنون آزادسازی کرده و همچنین باشگاهی ورزشی نیز راه اندازی کرده و از سنین کودک تا جوانی استعدادها را شناسایی و مورد حمایت مالی قرار می دهد.

فرماندار رفسنجان گفت: خیران و بنگاه های اقتصادی مهمترین ظرفیت های رشد دهنده جوانان و شکوفاکننده استعدادهای آنان هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما گروه های جوانانی در شهرستان داریم که علاقمند به ورزش های مختلف از جمله فوتبال، والیبال، ورزش رزمی، موتورسنگین، اسب سواری و غیره دارند اگر حمایت نشوند امکان خشکیدن استعدادهای آن ها وجود دارد